Some people lead and some people follow

Alla inlägg under augusti 2010

Av Nathalie - 31 augusti 2010 23:36

Mattias har gått och lagt sig, men jag ville inte. Inte än. Har suttit och läst igenom gamla blogginlägg. Det är sjukt hur mkt jag förändrat mitt tankesätt. Här är en text som jag älskade förut.


"I guess i just got lost
Bein' someone else
I tried to kill the pain
Nothin ever helped
I left myself behind
Somewhere along the way
Hopin to come back around
To find myself someday

I'll never find my heart
Behind someone else
I'll never see the light of day
Living in this cell
It's time to make my way
Into the world i knew
Take back all of these times "


Ibland saknar jag den tiden. Tiden när allt var på lek. Jag tog mina piller och mådde bra. Varje lördagkväll betydde utekväll med tjejerna. Jag undrar om jag hade gjort andra val om jag fick chansen att göra om allt på nytt. Jag undrar om jag någonsin hade träffat Mattias om jag hade gjort allting annorlunda. Jag skulle för allt i världen inte vilja byta det här livet mot något annat. Men ibland, bara ibland så undrar jag hur mitt liv hade sett ut om jag vetat om vad som låg framför mig.

Jag vill inte på nått sätt att jag haft ett jävligt liv, bara ett händelserikt liv kanske, med många erfarenheter. Jag kanske har upplevt mer än många andra i min ålder.

Men om sanningen ska fram, när jag tänker efter. Så ångrar jag egentligen ingenting. För allt detta ledde mig tillslut till Mattias. Och DET är de enda som betyder nått.


Det finns ingen som får mig att känna mig så lycklig. Jag älskar hur han varje morgon ger mig en puss och säger hejdå innan han åker på jobbet. Hur han varje dag skickar sms och säger att han saknar mig och tycker om mig. Jag älskar hur han ser på mig, hur han håller om mig. Jag till och med älskar när han blir sådär onödigt larvig när vi busar ibland. Det finns ingenting jag inte älskar med honom.

Med det sagt kanske jag borde gå och mysa ner mig i sängen med min lilla sömntuta.


"memento vivere"

Av Nathalie - 27 augusti 2010 10:41

Jag brukar typ aldrig spela musik som jag tycker om när jag är hos Mattias, det har hänt nån gång när han är på jobbet att jag spelat mina playlists. Det här är något som jag inte precis funderat över, det har bara inte blivit så. Men igårkväll satte jag på en låt ändå från min playlist. Kan ni gissa vad Mattias gör då?

Jo, han tar fram dammsugaren! Nu förstår jag varför jag aldrig spelar musik jag tycker om.


Jag frågade han efteråt om han tycker jag spelar dålig musik eftersom han blev tvungen att ta fram dammsugaren. Han skrattade och sa att han själv inte tänkt på det ^^,


Jojo, visst. Den här gången får jag väl tro på han då :b

Av Nathalie - 27 augusti 2010 10:06

Sommaren har gått helt sjukt snabbt. Det har varit fullt upp hela tiden så jag antar att det är största anledningen till att jag inte bloggat. Vi har varit uppbokad VARJE helg och även på vardagarna. Men roligt har vi haft och de är väl det viktigaste.

Första helgen i Juli (Mattias första lediga helg) spenderade vi i Hällsjö/Sandslån då Mattias och hans bror skulle köra skoter på vattnet.

Sedan drog vi vidare till Norge för att hälsa på Andree. Vi tog även med Malin så hon fick träffa sin kära pojkvän(läs min bror). Jag är så sjukt glad för deras skull och känner mig såklart lite stolt eftersom jag envisades med att dom skulle träffas ^^,

Aja, när vi väl kommit hem från Norge drog vi vidare till Åsele på marknaden. Helgen efter åkte vi upp till Malin och hälsade på, vi gick på Trästocksfestivalen. Jag fick se Markus Krunegård live, vilket jag är så sjukt glad över! Missade dock Melissa Horn men :/ Sen blev jag utkastad ur ett öltält med, lätt värt det!

Väl hemma skulle vi åka till Höga kusten men vi avbokade resan då resten av högen blivit lite krassliga. (Vilket kändes rätt skönt, annars hade det blivit hem och packa upp, bara för att packa ner igen :b)

Sen lugnade väl tempot ner sig lite, vi var på nån hemmafest, kollade en sväng på laxis, badade badtunna. Nöjd som tusan med denna sommar iaf! Har spenderat varje ledig sekund med min älskade Mattias! :) Nu ser jag fram emot hösten och vintern! Jag älskar hösten och våren :) Sen känner jag att vinter kan bli rätt skönt nu :)


Skriver snart ett till inlägg ^^,

Ovido - Quiz & Flashcards