Some people lead and some people follow

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Kissekatter

Av Nathalie - 18 november 2010 14:03

Här är katten som vill gosa 24/7 och så fort man gosar med han så dregglar han. När han leker så lägger han sig ner på golvet och flåsar som en hund. Han är katten som går på lådan och kissar så fort man tömt den. Den som står i duschen och leker med vattnet när man duschar. Katten som leker med allt han inte får leka med. Han som är uppe på bänkar och bord så fort man tar ögonen ifrån honom. Han är den som krafsar på sovrumsdörren och piper ynkligt när han tycker vi ska vakna på morgon eller när vi gått och lagt oss för tidigt nån kväll. Han är katten som hellre äter hundmat än kattmat, trots att vi skäller på honom. Han är den som inte fattar att när matte eller husse sprutar med vattensprutan på en så ska man sluta med det man håller på med. Han är katten som springer till köket så fort någon är där, sen sitter han och tigger på golvet. Han är katten som alltid ramlar ner i toan. Ibland flera ggr om dagen. Han är den som alltid ska leka med toarullen och dra papper runt hela lägenheten. Han är katten som följer mig vart jag än går. Han är också katten som tycker om laserpekaren mest. Han är också den klumpigaste, vilket gör att vi flera ggr om dagen skrattar åt han.

Han är vårat skräp. Den lilla lurven brukar Mattias kalla honom för, trots att Mayhem inte kallas för den stora lurven.


MILLER

  


Här är katten som sover 24/7. Förutom när husse kommer hem från jobbet. Då skriker han tills Mattias plockar upp honom och ger han mat. Sen sover han igen.

Ibland kan han leka med Miller, sen så sover han igen. Han är också katten som gömmer sig så fort Miller gör nått hyss, så han ska slippa få skäll. Han är också katten som brukar skvallra på Miller när han gör nått han inte får. Han är katten som vi ofta frågar varandra om den andre har sett. Han brukar försvinna ibland. På 60 kvm. Han är sur-mayhem. Eller surkuken som Mattias brukar kalla honom för.


Mayhem

(namnet betyder förödelse. jag tror vi måste byta namn på katterna. Tvärtom hade passat bättre)

  


Mattias säger att han tycker bättre om Mayhem. Jag förstår inte varför? ^^,

Vi tröstar oss med att Miller bara är i trotsåldern och kommer bli lugnare så småningom. *peppar peppar*. Jag tycker iaf om skräpet mer :) Han får en alltid på bra humör när han kommer och ska gosa med dregglet hängandes nerför hakan :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 4 januari 2011 21:58

Kan inte blogga från bloggplatsen på min dator hemma. Det är nån bugg som gör att jag inte kan logga in. Flyttar därför till Nattstad.. Fixar den nya nu i veckan. Håll ut :) ...

Av Nathalie - 20 december 2010 21:49

Lyssnar på gamla playlists och blir påmind om allt konstigt jag och Bella hittade på i våras. Vi syntes och hördes alltid. Var aldrig tysta mer än en minut. Hade internskämt som bara vi förstod och ibland bröt vi ihop av skratt utan att vi ens visste...

Av Nathalie - 18 december 2010 18:08

Var till Sundsvall igår och shoppade lite. Handlade klart alla julklappar. Handlade även en tröja på barnavdelningen. Eller det var nog mer en jacka. Sjukt fin. Rosa och vit var den. Haha ;)   Någon frågade hur mkt hudvårdsprodukter jag har och v...

Av Nathalie - 14 december 2010 22:12

Har varit hos Erika och kollat på film ikväll. Vi såg P.S I love you. Är helt tokig i den filmen :P Vi har också hunnit planera in en födelsedagsfest den 22 Januari ^^,   Nu ska jag sova, för imorrnbitti ska jag upp tidigt och besiktiga bilen...

Av Nathalie - 14 december 2010 12:18

Allt börjar lägga sig nu. Allt har börjat sjunka in.   Sista veckorna kan man sammanfatta med ett enda ord: Kalabalik.. Jag har kastats fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan. När jag har börjat hoppas igen så har det skett något som fått...

Ovido - Quiz & Flashcards