Some people lead and some people follow

Alla inlägg under november 2010

Av Nathalie - 20 november 2010 09:38

Igår var vi till mamma och Bert-Ola på Gruvberget och hälsade på. Vi drack kaffe och fikade. Sen frågade Bert-Ola om Mattias ville ha cognac och öl. Så jag fick köra hem :P Jag körde Mattias bil för första gången sen det kommit snö. Usch :P Hans bil är nämligen bakhjulsdriven och jag är inte alls van det. Jag är van min Jocke där man ska gasa när man får sladd :P Kan ju säga att om jag gasar med Mattias bil när jag får sladd då blir det ännu värre ^^,

Aja, vi kom hem utan några missöden så nu är jag nog kvalificerad till att köra den fler gånger :)

Annars så har Mattias huvudvärk idag,(för mkt cognac kanske?) sen tänkte vi julpynta litegranna. De är ju första advent nästa helg!


Igår fick jag träffa min bejbi. Älskade Tyson :)

Saknar han så mkt. Träffar han alldeles för sällan. Men han skulle aldrig trivas som innekatt på 60kvm när han är van att springa ute så de skulle bara va djurplågeri att ta han hit :P


En stor katt :P

  

Av Nathalie - 19 november 2010 15:42

Jag har kärat ner mig totalt i Pink's låt Fuckin perfect..


Made a wrong turn, once or twice
Dug my way out, blood and fire
Bad decisions, that's alright
Welcome to my silly life
Mistreated, misplaced, misunderstood
Miss 'No way, it's all good', it didn't slow me down
Mistaken, always second guessing, underestimated
Look, I'm still around

Pretty pretty please, don't you ever ever feel
Like you're less than f*ckin' perfect
Pretty pretty please, if you ever ever feel like you're nothing
You're f*ckin' perfect to me!

 

You're so mean, when you talk about yourself, you were wrong
Change the voices in your head, make them like you instead
So complicated, look happy, you'll make it!
Filled with so much hatred...such a tired game
It's enough! I've done all I can think of
Chased down all my demons, I've seen you do the same

Oh, pretty pretty please, don't you ever ever feel
Like you're less than f*ckin' perfect
Pretty pretty please, if you ever ever feel like you're nothing

You're f*ckin' perfect to me

Done looking for the critics, cause they're everywhere
They dont like my jeans, they don't get my hair
Exchange ourselves, and we do it all the time
Why do we do that?

 

Det är inte hela låten, bara delar ur den.. Tycker texten är så bra. Känner igen mig så mkt från början. Den känslan som jag haft under hela min skoltid finns där. Idag har jag lyckats gjort mig av med den känslan. Och jag vet en till i min närhet som verkligen skulle behöva lyssna på den här låten om och om igen.

Min systerdotter Olivia. "Pretty pretty please, if you ever ever feel like you're nothing, You're f*ckin' perfect" :)

 

(Stumpan jag hoppas du vet att din moster älskar dig?:)



Av Nathalie - 19 november 2010 13:08

Igår och idag har jag haft sån överskottsenergi. Jag försökte få Mattias att gå på en lååååååångpromenad igår när vi skulle ut med Ozzy men han ville inte :P

Han ville inte hitta på nått heller så det slutade med att vi satte oss framför tv:n och spelade xbox. Vi provade ett nytt spel. Spyro hette det.

Om någon har nått tips på bra co-up spel till xbox så får ni gärna lämna en kommentar. :)

Vi har dock spelat ut bra många spel! T.ex Halo, Shrek, Indiana Jones lego, Harry Potter lego. Sen har vi börjat på Gears of war. Så om ni har nått annat tips så är vi väldigt tacksamma :P


Annars har jag inte gjort mkt idag, klev upp tidigt som vanligt och kollade på Vakna! med the voice. Drack mitt pepparmint-te och en C-vitamin. För trots att jag inte är förkyld så går jag ständigt runt med en förkylningskänsla i kroppen. Men nu när jag dricker C-vitamin så har det blivit bättre. :)


Om ungefär 2½ timme är Mattias hemma, sen är det helg :D Vi ska julpynta i helgen har vi bestämt. För nästa helg då det är första advent åker Mattias till Tallinn och då ska jag bo på Villavägen hos Emelie, Andreas och Liv så då kan vi inte pynta :P

Det här är första vintern på länge jag verkligen har julkänslor! Och att dom kommit såhär tidigt de fattar jag verkligen inte :P


Nej, nu ska jag smörja in mig med lite lotion, sen ska jag måla naglarna. :)


En bild på min skrutt från förra julen. Hon har fått sig en rosett och blivit julfin ;)

  

Av Nathalie - 18 november 2010 14:03

Här är katten som vill gosa 24/7 och så fort man gosar med han så dregglar han. När han leker så lägger han sig ner på golvet och flåsar som en hund. Han är katten som går på lådan och kissar så fort man tömt den. Den som står i duschen och leker med vattnet när man duschar. Katten som leker med allt han inte får leka med. Han som är uppe på bänkar och bord så fort man tar ögonen ifrån honom. Han är den som krafsar på sovrumsdörren och piper ynkligt när han tycker vi ska vakna på morgon eller när vi gått och lagt oss för tidigt nån kväll. Han är katten som hellre äter hundmat än kattmat, trots att vi skäller på honom. Han är den som inte fattar att när matte eller husse sprutar med vattensprutan på en så ska man sluta med det man håller på med. Han är katten som springer till köket så fort någon är där, sen sitter han och tigger på golvet. Han är katten som alltid ramlar ner i toan. Ibland flera ggr om dagen. Han är den som alltid ska leka med toarullen och dra papper runt hela lägenheten. Han är katten som följer mig vart jag än går. Han är också katten som tycker om laserpekaren mest. Han är också den klumpigaste, vilket gör att vi flera ggr om dagen skrattar åt han.

Han är vårat skräp. Den lilla lurven brukar Mattias kalla honom för, trots att Mayhem inte kallas för den stora lurven.


MILLER

  


Här är katten som sover 24/7. Förutom när husse kommer hem från jobbet. Då skriker han tills Mattias plockar upp honom och ger han mat. Sen sover han igen.

Ibland kan han leka med Miller, sen så sover han igen. Han är också katten som gömmer sig så fort Miller gör nått hyss, så han ska slippa få skäll. Han är också katten som brukar skvallra på Miller när han gör nått han inte får. Han är katten som vi ofta frågar varandra om den andre har sett. Han brukar försvinna ibland. På 60 kvm. Han är sur-mayhem. Eller surkuken som Mattias brukar kalla honom för.


Mayhem

(namnet betyder förödelse. jag tror vi måste byta namn på katterna. Tvärtom hade passat bättre)

  


Mattias säger att han tycker bättre om Mayhem. Jag förstår inte varför? ^^,

Vi tröstar oss med att Miller bara är i trotsåldern och kommer bli lugnare så småningom. *peppar peppar*. Jag tycker iaf om skräpet mer :) Han får en alltid på bra humör när han kommer och ska gosa med dregglet hängandes nerför hakan :)


Av Nathalie - 18 november 2010 13:14

Idag har jag absolut inget att göra. Är så sjukt uttråkad. Tur att det snart är helg så Mattias är ledig litegrann :)


Igår när Mattias kom hem lagade jag middag sen efter den la jag mig på soffan och tvärslocknade. Strax innan fem var klockan. Sen sov jag enda till halv åtta!! Jag frågade Mattias varför han inte väckt mig, men han tyckte jag skulle få sova. Han hade diskat, varit ut med Ozzy och t.o.m hunnit spela lite xbox. Han är så söt som låter mig sova :)

Trodde att jag skulle få lite problem att somna igårkväll men inte då, somnade strax innan klockan elva. Tror jag behövde den där sömnen. :)


Det har flyttat in nån ny granne under här. Det kom en stor lastbil klockan nio i måndags(?) kväll och sen dess så har det låtit i ett därifrån. Förstår inte vad hon håller på med. Mattias säger att de är en hippie som flyttat in. Dom bar in rätt konstiga saker och hon såg lite koko ut så :P


Nej, nu ska jag ta en dusch, kanske måla naglarna. Om 2½ timme kommer Mattias hem :)

Av Nathalie - 17 november 2010 12:11

Det finns en sak jag känner motivation till att göra. Det är att baka muffins. Men vi har inga muffinsformar. Och att gå på affären har jag ingen motivation till.

Däremot ringde Madde. Hon skulle komma och hämta mig, så vi ska ut och surra en massa strunt. Om de är några som kan surra oavbrutet så är det vi.


Tack för alla kommentarer, de värmer..


En sista sak, jag ska sälja min skidutrustning. För 500 kr mindre än jag tänkt. Det gör mig också på dåligt humör. För jag behöver verkligen dom där 500 kr. Men jag antar att jag får svälja det där och tänka att jag iaf fick 1000 kr för allting. Trots att jag lagt ut dom för 1500.

Av Nathalie - 17 november 2010 10:56

Jag har tappat lusten till att blogga. Har tappat lusten till att göra nått överhuvudtaget egentligen. De känns inte roligt att gå ut och gå. Det känns inte roligt att ens försöka hitta på nått. Helst av allt vill jag bara sova. Jag hatar att vakna upp på morgonen. Jag önskar jag kunde sova hela dagen tills Mattias kom hem. 


Vänner jag trodde jag hade verkar inte finnas. Vart finns alla som inte går bakom ryggen på en och snackar skit om en? Vart finns dom som inte hugger en i ryggen så fort man vänder den till? Varför duger man bara ibland? Varför duger man bara som vän till dig när "den andre" som är roligare inte har tid? Och varför snackas de skit om mig så fort "den andre" är i närheten?


Jag behöver ett jobb men ingen verkar vara villig att anställa mig. Ingen fattar att jag är så sjukt taggad till att jobba. Ingen fattar att jag kommer ge 110% när jag väl får ett jobb. Det enda jag vill är att få ett jobb. Det är de enda jag är motiverad till.

Jag hatar arbetförmedlingen, jag hatar att gå till personalstrategerna. Ingen hjälp får man. Sen kräver dom att man ska söka 5 jobb i veckan. Så många jobb finns det inte ens här. Det bryr dom sig inte om. "Du ska söka över hela sverige" säger dom. Och inte får jag tacka nej om jag får ett heller. Vilket betyder att jag kan behöva flytta 50 mil utan att känna någon bara för att arbetsförmedlingen vill att jag ska söka 5 jobb i veckan. Förstår inte hur dom kan tro att man helt seriöst tänker göra det. Det är dömt att misslyckas! Jag har inte en jävel som vill flytta med mig om jag nu får ett jobb.

Men skriver jag ut mig ur AF så får jag inget aktivitetsstöd. Även fast det bara är 2800 i månaden så är det allt jag får. Jag har ingenting om jag skriver ut mig.


Tankarna snurrar hela tiden. Jag har inte pengar så jag klarar mig, jag kan inte göra allt jag vill, kan inte gå på stan och shoppa om jag känner för det. Har inga vänner som vill umgås med mig, och vill dom det(FÖR EN GÅNGS SKULL!!!, ja då vill dom gå på stan. Sen måste bilen lagas, de har jag inte pengar till. Hur ska jag kunna köra den i vinter när den inte ens startar så fort det blir en ynka minusgrad ute? Hur ska jag ha råd att tanka?

Jag hatar det.

Jag vet att Mattias ställer upp om jag behöver låna, och jag vet att mamma gör det också. Men de får mig egentligen bara att må ännu sämre. Att veta att jag inte klarar mig själv men jag har inget annat val.

Sen är det fler tanka som snurrar som jag inte vill dela med mig av, min familj vet iaf..

Jag har helt enkelt tappat motivationen, och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den. Ett jobb skulle lösa så mycket. Men vart finns dom?

Av Nathalie - 14 november 2010 18:33

Både jag, Mattias, Emelie och Andreas håller på med platespotting. Det har t.o.m gått så långt att vi ringer varandra när vi hittar den andres nummer! Så ikväll har jag och Mattias varit ute och sladdat och kollat runt efter våra nummer. Vi lyckades hitta varsitt båda två. Jag hittade mitt efter att Emelie ringde och Mattias hittade sitt efter att jag varit uppmärksam när jag varit ute med Ozzy :P


Nu har jag tänt ljus så ska vi värma glögg och sen titta på Vampire Diaries. Vi såg ju 3 avsnitt igårkväll och de är så sjukt spännande så vi måste fortsätta! :P

Ovido - Quiz & Flashcards