Some people lead and some people follow

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Ingen bra dag

Av Nathalie - 13 december 2010 11:48

Har sovit jättedåligt inatt. Har dels haft sån smärta i hela kroppen att minsta lilla rörelse jag har gjort så har det gått en ilning genom hela kroppen. Jag kan bara ligga på vänstersidan och jag kan ju säga att efter några timmar i samma ställning så börjar den sidan domna bort. Sen har jag haft såna mardrömmar.


Det är inte alls nån bra dag idag. Jag blir påmind hela tiden om vad som hänt. Det dyker upp fler och fler minnesbilder. Vilket får mig att gå runt och tänka på allt hela tiden. Och hela tiden så hör jag polisens ord eka i mitt huvud "Du ska vara glad att du lever" "Om du somnar nu så kanske du aldrig mer vaknar" "Du har tuppat av efter smällen". Då mår jag ännu sämre. Jag vill verkligen inte tänka på allt men de är fan omöjligt! Jag ser folk runtomkring mig, folk jag känner, folk jag aldrig sett, poliser. Blåljus. Men allt är som en dimma. Jag hör någon säga att mina pupiller är olika stora, någon lyser mig med en ficklampa i ögonen och någon annan säger "En jäkla smäll mot huvudet"..


Jag ser Bella gråta förtvivlad och hur panikslagen hon ser ut. Vad vi än säger så går hon inte att trösta. Jag ser Erika som är förvånansvärt lugn och jag funderar hur hon kan behålla lugnet vid ett sånt här tillfälle. Niklas som bara står där och gör de bästa av sitautionen.


Inne på akuten var jag i sånt chocktillstånd att jag inte ens visste vilken bil vi haft eller hur vi krockat. Jag hade sett 2 lysen och var säker på att vi smällat med en annan bil. Jag fick en massa frågor och jag svarade bara nått. Bättre att säga nått än att bara va tyst tänkte jag. Men jag har ingen aning om vad jag svarade på alla frågor. Läkaren sa att jag hade ett sår i huvudet, jag minns hur rädd jag blev. Blödde jag i huvudet? "Ett brännsår" svarade han. Ett brännsår och en bula efter lyktstolpen som tröck in dörren.


Kan alla ni som är så jävla nyfikna sluta spekulera i vad som hänt nu. Sluta sprid rykten. Vi som var med mår nog dåligt ändå. Både fysiskt och psykiskt. Har ni nått att säga så säg det till oss. Har ni några frågor så fråga oss, då får ni bäst svar.


Jag har bara 2 frågor till han där uppe: Har du lekt klart nu? Du har slängt runt mig som en jävla trasdocka i flera år. Har du haft skoj? Snälla, gå och lek med nån annan nu. Jag har fått nog...

 
 
Ingen bild

erika

14 december 2010 21:52

varje människa har varsin roll vid olika situvationer.puss gumman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 4 januari 2011 21:58

Kan inte blogga från bloggplatsen på min dator hemma. Det är nån bugg som gör att jag inte kan logga in. Flyttar därför till Nattstad.. Fixar den nya nu i veckan. Håll ut :) ...

Av Nathalie - 20 december 2010 21:49

Lyssnar på gamla playlists och blir påmind om allt konstigt jag och Bella hittade på i våras. Vi syntes och hördes alltid. Var aldrig tysta mer än en minut. Hade internskämt som bara vi förstod och ibland bröt vi ihop av skratt utan att vi ens visste...

Av Nathalie - 18 december 2010 18:08

Var till Sundsvall igår och shoppade lite. Handlade klart alla julklappar. Handlade även en tröja på barnavdelningen. Eller det var nog mer en jacka. Sjukt fin. Rosa och vit var den. Haha ;)   Någon frågade hur mkt hudvårdsprodukter jag har och v...

Av Nathalie - 14 december 2010 22:12

Har varit hos Erika och kollat på film ikväll. Vi såg P.S I love you. Är helt tokig i den filmen :P Vi har också hunnit planera in en födelsedagsfest den 22 Januari ^^,   Nu ska jag sova, för imorrnbitti ska jag upp tidigt och besiktiga bilen...

Av Nathalie - 14 december 2010 12:18

Allt börjar lägga sig nu. Allt har börjat sjunka in.   Sista veckorna kan man sammanfatta med ett enda ord: Kalabalik.. Jag har kastats fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan. När jag har börjat hoppas igen så har det skett något som fått...

Ovido - Quiz & Flashcards